pühapäev, veebruar 18, 2018

V. Aveyard "Klaasmõõk" (veebruar IV)

490 lk
2016, Pikoprint

"Klaasmõõk" on järg Victoria Aveyardi bestsellerile "Punane kuninganna". Minu arvamus esimest osast on siin: "Punane kuninganna".

Kokku seda sarja siis loetud nüüd 914 lehekülge, kuid ajaliselt on peategelase Mare ja ta kaaslaste tegevus mahtunud paari kuu sisse. Sündmused on jätkuvalt väga tihedad ja kui Mare aegajalt mõtiskleb, kui erinev oli elu vaid paar päeva tagasi, siis sain ka aru, et tõesti, viimased mitusada lehekülge hõlmasidki vaid paari päeva.

Esimese osa lõpust läheb tegevus kohe edasi, nii et kahe osa vahel mingit pausi ei ole. Jätkuvalt tegutseb Mare väljamõeldud maailmas, kus inimesed on jagunenud hõbe- ja punaverelisteks. Nagu esimeses osas selgus, on olemas ka nö uusverelised. "Klaasmõõk" sisukirjeldust saad lugeda ka raamatupoe kogulehelt: "Klaasmõõk".

Enamus aega selles raamatus läkski järgmiste uusvereliste leidmisele ning treenimisele ja üheskoos taas uusi uusverelisi päästes.  Tunnistan, et mingil hetkel see väsitas. Loomulikult tuli kõikjal olla valmis kuningas Maveni lõksudeks ning aegajalt astuti ka neisse sisse. Nagu esimese osa puhul kirjutasin, siis harjusin kiiresti, et selles raamatus muutub kõik väga kiiresti ja see on ainus asi, milles kindel saab olla. Ma eeldan, et vähemalt Mare peab ka veel paar raamatut elus olema, nii et selles võiks ehk ka kindel olla. Aga kõiges ülejäänus peab kogu aeg kahtlema.

Jätkuvalt on minu arust hämmastav, kuidas autor suudab nii paljud susserdused korraga loogiliselt jooksmas hoida. Jätkuvalt on nii, et kõik reedavad kõiki ja kelleski ei saa kindel olla. Mõnelgi korral tuleb välja, et reetmisena tunduv olukord on hoopis päästmine. Seega on väga põnev jälgida, kuidas olukord seekord laheneb. Nagu ütlesin, siis vahepeal hakkas uusvereliste otsimine üksluiseks muutuma, kuid isegi siis tuli üllatus üllatuse järel, kuidas mingid ettearvatavad juhtumid tegelikult lõppesid.

Nii ootamatustest puudust ei tulnud! Samas romantikast aga küll...

Kui eelmises osas tundus, et hoogsalt areneb vähemalt üks armuliin ja ehk ka armukolmnurk, siis tegelikult ei joonistunud see välja isegi mitte selles osas. Isegi ühes toas elama hakkamine ei jätnud väga romantilist muljet, ega polnud välja kirjutatud nii, et tunneks tegelaste vahel sädemeid. Selle üle oli mul veidi kurb meel. Järgmise osa kirjeldust lugedes pole sel teemal vist väga muutust loota... Kui ma õigesti aru saan, siis on üks tegelastest nüüd ka rase, aga isegi selleni jõudmine polnud raamatus väga romantiliselt välja kirjutatud. Aga seda ma veel arvan, nii et raseduses kindel olla ei saa :)

Ja seda hämmastavam on, et nii "Punane kuninganna" kui ka "Klaasmõõk" on nii kaasahaaravad ka ilma tõsiseltvõetava armuloota.

Nüüd küsimus targematele: kas film "Punane kuninganna" tuleb Eesti kinodesse? Ma saan aru, et film on väljas, aga ma ei saa kusagilt aru, kas see Eestisse tuleb või mitte. Väga-väga tahaks seda näha.

Mind ootavad ees nüüd järgmised 566 lehekülge sellest sarjast. Ilmumas on ka neljas raamat, kuid selle inglisekeelse versiooni ilmumise ajaks on 2018a mai, seega meile jõuab ilmselt hiljem. Loodan väga, et Pikoprint selle ka ikka ära tõlgib (sarjade puhul on ju aegajalt nii, et mõni osa jääb eestikeelsena ilmumata, sest eelmisi piisavalt ei loeta... kuid sellel sarjal ilmselt seda muret pole).

Selle osa puhul oli korduvalt selliseid kohti, kus uue tegelase laused ei alanud uuelt realt. See häiris, sest ei saanud aru, kas eelmine inimene räägib edasi või uus. Esimene osa oli selles mõttes minu arust küll ideaalne. Ei teagi, kas see on toimetaja või küljendaja teema....

Kokkuvõtlikult: kuigi teine osa oli veidi üksluisem, siis tempokas ja kaasahaarav ikkagi. Jätkan järgmise osaga ning varsti muljetan juba ka selles! 


 ***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.











Kommentaare ei ole: