reede, jaanuar 19, 2018

G. Forman "Kui ma jään" (jaanuar II)

203 lk
2014, Pegasus

Järjekordne raamat sarjast "Kõik teised peale Heli lugesid seda juba sada aastat tagasi ja kõik teavad, et see on hea raamat!" No nüüd lõpuks lugesin mina ka. Taaskord ootasime koos ühe lapsega teist last muusikakoolist (meil on raamatukogu 1.korrusel ja muusikakool kohe selle peal 2.korrusel).

No ja ma ei saa aru, kuidas ma seda varem pole lugenud, kui ma tegelikult ju teadsin, et see on väga hea!

Raamatu "Kui ma jään" pikemat tutvustust loe kirjastus Pegasuse kodulehelt. Lühidalt on mõte aga see, et autoõnnetuses surevad koheselt ema ja isa, hiljem haiglas poeg ning peategelane Mia (ehk tütar) kõigub ainsana elu ja surma vahel. See lugu läheb ilmselt ka vaimulugude kategooriasse, sest Mia on vaimuna kõrval, kui ta sugulased ja sõbrad tema voodis lamavat keha haiglas vaatamas käivad.

Mind hämmastas autori oskus pidevalt mitme aja vahel pendeldada. Algul autoõnnetuse kohal mulle tundus, et see pole päris minu teema, sest ma ei tahtnud rohkem kuulda tee ääres olevatest ajudest või muudest kehaosadest. Tegelikult aga meditsiinilistele olukordadele väga palju edaspidi tähelepanu ei pööratud. Ja üldse polnud nii väga kurb. Kui teoreetiliselt on peres ainsana ellujäämise lugu hirmus kurb, siis lugedes oli tegelikult väga mõnus tunne. Autor keskendus väga palju mineviku meenutustele ja nö elusatele lugudele. Eks selle mõte oli tegelikult näidata veel rohkem, millest peategelane ilma jäi, mille kõik kaotas. Samas ka seda, miks tal oli põhjust edasi elada.

Lugemist lõpetades olin õnnelik, et olin raamatukogust koju toonud ka järgmise osa, mida kohe otsa lugema hakata. Mulle see noortekas tõsiselt meeldis. Ma ei tea, kuidas seda loevad noored, aga mind haaras teos endasse. Kindlasti loen edaspidi ka sama autori teoseid, sest mulle väga meeldib, kuidas ta kirjutab.

Filmi tahan ka nüüd kindlasti kusagilt üles leida ja ära vaadata.


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: