pühapäev, jaanuar 28, 2018

A. Kivirähk "Oskar ja asjad" (jaanuar V)

295 lk
2016, Film Distribution OÜ
Selle raamatu sai Joosep üle-eelmise aasta jõulukingituseks ning sellest ajast alates oleme seda jupi kaupa lugenud. Pigem siis nii, et mingil perioodil lugesime järjest, siis tuli pikem paus ja siis jälle lugesime. Lootsin, et eelmisel aastal lõpetame, kuid mõned peatükid jäid ikka sellesse aastasse lõpetada. Nii et suurem osa sellest raamatust on jah varem loetud.

Oskar on lasteaia lõpetanud poiss, kes peab suve maal vanaema juures veetma. Poisi jaoks tundub olukord katastroofiline, sest tuleb välja, et nutitelefon on maha ununenud. Ühel hetkel teeb ta endale puuklotsist telefoni, mis ärkab ellu. Ehk et sellega saab asjadele helistada. Ja ülejäänud raamat koosnebki sellest, kuidas ta asjadele helistab ja asjad talle. Ikka selleks, et Oskar on see käte ja jalgadega tegelane, kes saab asju erinevate muredega aidata.

Selline.. kahtlane lugu. Mina kuulun nende hulka, kellel Kivirähu "Rehepapp" jäi pärast mõne peatüki lugemist pooleli. Samuti lasteraamatust "Kaka ja kevad" lugesime koos lastega vaid mõnda lugu. Oskari loos midagi aga lastele meeldis. See polnud küll tohutu vaimustus, kuid... ei oskagi seletada.

Üldiselt selles loos ei juhtunud ju midagi. Selline rahulik tiksumine. Aga võib-olla just sellepärast sobiski see läbi aasta aegajalt lugemiseks, sest vahet polnud, mis varem oli juhtunud. Selle raamatu kohta oskangi öelda, et sai läbi loetud.

Raamatu miinuseks veel see, et mulle ei meeldi koledate ja ebarealistlike piltidega lasteraamatud. 


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. Kogu valikuga saad tutvuda meie vastavatud e-poes siin!
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

1 kommentaar:

Margit Peterson ütles ...

Jah. Pean ka tunnistama, et ma pole selle autori raamatuid suutunud lõpuni lugeda ja tema looming ei meeldinud ka mu lastele, kui nad lapsed olid.
Kunagi arvasin, et olen ainus, aga viimasel ajal lisandub massiliselt mu tuttavaid kes ei suuda ta loomingut lugeda. Ja kunagi arvasi, et olen ainus eestlane kellel Rehepapp lugemata...