esmaspäev, detsember 18, 2017

T. Webber "Lihtne" (detsember V)

309 lk
2015, Pegasus

Järjekordne raamat, mida mul üldse polnud plaanis lugeda! Kohe üldse-üldse mitte!

Aga eelmise nädala lõpus ootasime koos ühe lapsega raamatukogus, et teise lapse proov muusikakoolis lõppeks. Istusin siis talle laste- ja noorteraamatute riiuli juures seltsiks. Sirvisin raamatuid... kuni leidsin ennast sisututvustust lugemas... ja siis esimest lehekülge... Ja nii me koos selle raamatuga koju tulimegi!

Kokkuvõtlikult mõnus noortekas! Tegevus toimub ülikoolis, kuid kindlasti on raamat loetav ka gümnasistidele.

See on täpselt selline armastuslugu, mis mulle meeldib- ei ole liiga roosamanna, samas on lõpuni välja saladusi, mille lahenemist oodata. Jah, peategelase poisi üks saladus ja piirangud on küll reaalsed ilmselt vaid Ameerikas. Selliselt loetuna tundusid need piirangud väga pingutatud. Poisi lapsepõlve teema tuletas aga mulle tahtmatult meelde raamatut "Viiskümment halli varjundit". Ei tea, kas Webber on sellest raamatust kuidagi inspiratsiooni saanud? Ma ei viitsinud kaua guugeldada, et kumb raamatutest on enne kirjutatud ja kui tõenäoline jäljendamine on.

Olgem ausad, eks lõppkokkuvõttes jäljendavad kõik teineteist. Oluline on tuttavast algusest kuidagi mittetuttavalt edasi minna. Vähemalt sellise arusaamani olen jõudnud siis, kui mõtlen ise, millised noorteromaanid maailmast veel puudu on.

"Lihtne" mulle igatahes meeldis. Hiljem lugesin, et see on osa triloogiast, kuid edasi mul lugeda pole plaanis. Minu jaoks lõppes lugu ära. Nii sisukad need tegelased ka ei olnud, et ma neist rohkem teada sooviks. Nii LIHTSALT on!


***
Olen kirjanik ja kirjastaja Heli Künnapas. Minu sulest on ilmunud 14 raamatut.
Heli Kirjastuse lõin algul vaid enda teoste kirjastamiseks, kuid nüüd ilmuvad minu kaudu ka mitmete teiste kirjanike teosed. 
Kui tahad minu tegemistega kursis olla, siis tule FBs Heli Künnapase loomingu või Heli Kirjastuse sõbraks.

Kommentaare ei ole: