kolmapäev, mai 24, 2017

S. Young "Jamaica Lane" (mai III)

360 lk
2016, Ajakirjade Kirjastus


"Jamaica Lane" seisis juba paar nädalat mu raamaturiiulil. Õigemini selle inglisekeelne versioon "Before Jamaica Lane". See sattus sinna pärast Nicholas Sparksi ühe filmi nägemist. See tähendas, et tormasin Pärnu Keskraamatukokku Sparksi teoseid otsima ja ... tulin tagasi muuhulgas ka Youngi raamatuga. Raamaturiiulite vahel jalutades guugeldasin raamatuid teemal friends with benefits ja see oli üks neist, mis välja tuli.

Sellise teema valikut põhjendasin oma eelmises postituses:
 Kes on vähegi mu raamatuid lugenud, siis teavad, et poisi ja tüdruku vahelise sõpruse olen ma väga läbinärinud noortekas "Ütlemata sõnad", osaliselt ka noortekas "Lõpupidu" ja muidugi naistekas "Saatmata kirjad". Suures osas on see olemas minu Ameerika elust rääkivas teoses "Tähtajaline elu" ... ehk siis ma olen sel teemal palju kirjutanud.

Esialgu sain aru, et eesti keelde seda raamatut polegi tõlgitud. Siis aga jäi kusagilt ette, et on küll, aga lihtsalt pealkiri on ikkagi "Jamaica Lane". Ausalt öeldes see ajas mind küll segadusse. Nii et minu arvates oleks võinud pealkirjas selle lane ikka mingiks eestikeelseks sõnaks tõlkida. 

Raamatu tagakaanel on kirjas nii:
Seltskondlikule olekule vaatamata on Olivia vastassoo esindajatega piinavalt ebakindel — enamasti ta lihtsalt ei söanda huvipakkuvale kutile läheneda. Edinburghi kolimine on uus algus – seksikasse Nate’i armudes otsustab ta hirmud ületada ning teha nii, nagu käsib süda.
Nate Sawyer on fantastiline mängur, kes ei võta endale eales kohustusi. Pärast seda, kui Olivia kaebab talle oma suhtehädasid, pakub Nate end flirtimiskunsti õpetajaks ja lubab treenida neiu seksuaalset enesekindlust. Nende sõbralikust võrgutuskursusest saab peagi hoogne armulugu.

Nate’i minevik ja pühendumisprobleemid viivad aga suhte ummikusse ning Oliviale jääb vaid südamevalu. Kui Nate mõistab, et on teinud elu suurima vea, tuleb tal pingutada rohkem kui iial varem, et panna Olivia uuesti endasse armuma — muidu kaotab ta tüdruku igaveseks.
Oma halvast eeltööst sain aru raamatukogus, kus tuli välja, et "Jamaica Lane" on sarja 3.raamat. Ju eelmised osad ei vastanud minu valitud teemale. See raamat on eraldiseisvalt loetav. Ainus koht, milles tundus, et eelmiste raamatute lugemisest oleks kasu olnud, oli nimed. Algul tundus, et tohutu suur hulk nimesid ja seoseid langes kaela, nii et ma ei jõudnud järge pidada. Kiirelt sai selgeks, et vahet polegi. Sõpruskonna ülejäänud liikmete nimede ja seoste segadus ei seganud põhiloole ehk Olivia ja Nate (seksi)õppetundidele ning sõprad vs armastajad teemale keskendumist.

"Jamaica Lane" oli mõnus ajaviitekirjandus. Tundub, et see oli esimene kord, kus sain aru, kuidas mõjuvas loos ei peagi midagi väga erilist juhtuma. Eriti kui peateemaks on suhte arenemine. Pärast "Jamaica Lane" lõpetamist lugesin Triinu blogist minu raamatu "Ütlemata sõnad" kohta, et mõni teema oli ebausutav. Selle postituse ja viimati loetud raamatu koosmõjul hakkas peas keerlema selgus, et lugesin just raamatut, milles polnud ühtegi ülimalt meeldejäävat sündmust, kuid ma nautisin seda täiel määral. Nii et mõnikord tõesti ei pea lugejaid ääretu sündmuste jadaga üle külvama.

Kuna peategelaste vaheline sõbralik abi seisnes selles, et Nate õpetas Oliviale, kuidas flirtida ja seksida, siis oli seksistseenidel teoses päris suur roll. Samas mitte liiga suur, nii et väga tüütuks veel ei muutunud.

Pinge arenes mõnusalt, kuigi... lõpu eel oli ikkagi petetud tunne. Ma lootsin nii väga, et kuulen ka Nate´i häält ehk olukorda läbi tema silmade, aga seda ei juhtunud. See on aga ilmselt mingi minu kiiks, et tahaks veel rohkem olukorra sisse näha. Seega pääses Nate minu arvates liiga lihtsalt.

Lõpp oli kuidagi... liiga turvaline ja klassikaline. Aga tegelikult oli mul pärast teose lõpetamist sees mõnus tunne, nii et ju siis oli kõik ikkagi hästi.

Väga mõnus ajaviitelugemine. Julgen soovitada!

***
 Mitu minu blogi osaleb Eesti Blogiauhindade hääletuses! 
Tule hääleta Minu ilus elu maal poolt Eesti Blogiauhindade  jagamise eluliste blogide kategoorias! 
Minu lugemisblogi Mida Heli luges osaleb kultuuriblogide kategoorias.  
Arvamusblogide kategoorias võistleb minu blogi helikunnapas.wordpress.com . Iga hääl loeb! 
Aitäh!












Kommentaare ei ole: